„Workation“: Novi trend u turizmu

Sve zemlje širom sveta pokušavaju da spasu svoje posrnule turističke industrije i ekonomije koje su ozbiljno ugrožene situacijom sa globalnom pandemijom. Mnoge od njih otvaraju svoje granice, i vide izlaz u novoj formi turizma namenjenoj osobama koje rade od kuće, tj nemaju svoju kancelariju i njihov posao ne zahteva da budu vezani za određenu adresu.
Nova forma turizma koju je na svetlost dana iznedrila pandemija kornavirusa je “workation”. Ova reč je nastala spajanjem reči work(posao) i vacation(odmor), i ona objedinjuje sve delatnosti koje se mogu obavljati od kuće, tj poslove za koje nije potrebno imati kancelarije i radne prostore. Sve je više takvih zanimanja, a najbitnija stvar za turističku industriju je činjenica da takve osobe traže destinacije širom sveta odakle će raditi, jer ih ne vezuje ništa posebno za jedno mesto.

Destinacije koje digitalni nomadi traže, kako se nazivaju takve osobe, su vrlo često egzotine ili manje poznate. Uglavnom su to mesta sa toplijom klimom ili morem, a postoje i druga, sve u zavisnosti šta osobe zahtevaju. Obično se na takvim mestima zadržavaju maksimalno do tri meseca, nakon čega odlaze (po nepisanom pravilu) na potpuno drugi kraj sveta.

Destinacije im obezbeđuju uslove za rad, obično su to dosta povoljniji uslovi nego što bi bili za klasične turiste, na kojim digitalni nomadi često borave sa svojim porodicama ili prijateljima, što je benefit za organizatore takvih smeštaja i aranžmana.

Od dalekih destinacija izdvajaju se Kostarika, Meksiko, Vijetnam ili Brazil, a od nama bližih destinacija tu su Madeira, Litvanija, Estonija ili Hrvatska. Međutim, teško je nabrojati sve zemlje, jer je ovakav vid turizma danas postao izuzetno popularan i isplativ za obe strane. Ovakva ideja bi mogla i kod nas da zaživi, Srbija ima dosta toga da ponudi, a prilično je pristupačna, ako se uporedi sa ostalim destinacijama.

Izvor: https://tumagazin.rs/2021/03/23/workation-novi-trend-u-turizmu/