89 godina Velike dvorane Kolarca

Kolarčeva zadužbina obeležava 4. februara dan svoje Velike dvorane koncertom pijanista Tamare Stefanović i Nenada Lečića, koji će se pridružiti mnogobrojnim solistima i ansamblima koji su od 1932. godine do sada održali više od 18.500 koncerata na Kolarcu.
Od prvog koncerta u Velikoj dvorani Kolarca 4. februara 1932. godine, kada je nastupila Beogradska filharmonija pod dirigentskim vođstvom Stevana Hristića, do sada je nastupilo 16.200 solista, te gotovo 4.000 ansambala sa 1.600 dirigenata, a izvedeno je više od 40.000 različitih kompozicija. U Velikoj dvorani Kolarca održi se tokom godine više od 300 muzičkih programa, resitala, predavanja i svečanih akademija, kojima prisustvuje više od 70.000 posetilaca.
Protekla godina bila je neuobičajena, međutim, i za Kolarčevu zadužbinu zbog posledica korona virusa, pa će i koncert povodom Dana Velike dvorane biti održan uz pridržavanje epidemioloških mera i bez pauze. Otkazivanje programa zbog posledica pandemije dovelo je bilo i do drastičnog smanjenja sopstvenih prihoda Kolarca, ali je ta teška finansijska situacija nedavno prevaziđena odlukom Ministrstva kulture i informisanja da opredeli posebna sredstva kao pomoć namenjenu pokrivanju troškova poslovanja Kolarčeve zadužbine dok se ne stvore uslovi za redovno funkcionisanje i organizaciju programa i aktivnosti u punom obimu.

Naredni koncert najavljen je za 13. mart, kada će, povodom stogodišnjice rođenja Astora Pjacole, nastupiti violončelistkinja Maja Bogdanović, violinista Daniel Rouland, bandoneonista Marselo Nisinman, gitarista Alberto Mezirka, kontrabasista Zoran Marković i pijanistkinja Nataša Kudrickaja.
Klavirski duo Tamara Stefanović i Nenad Lečić izvešće program koji čine Posvećenje proleća Igora Stravinskog (Obožavanje zemlje – Uvod, Igra devojaka, Igra otmice, Prolećne igre, Igre suparnika, Povorka posvećenja, Igra obožavanja zemlje; Žrtva – Uvod, Mistični krugovi devojaka, Slavljenje izabranice, Prizivanje predaka, Ritualna igra predaka, Žrtvena igra), te Simfonijske igre, op. 45 Sergeja Rahmanjinova (I Non Allegro, II Andante con moto. Tempo di Valse, III Lento ašai -Alegro vivace).

Nenad Lečić, rođen u Čačku, studirao je u Beogradu kod Igora Lazka i na Kelnskoj muzičkoj akademiji, gde je diplomirao i magistrirao u klasama Arba Valdme i Pjera-Lorena Ajmara, i gde trenutno radi u zvanju docenta.
Redovni je gost na renomiranim međunarodnim festivalima kao što su Rurski klavirski (Nemačka), Štajerski “Styriarte” (Austrija), Aldeburški i Festival “Kings Place” (Engleska), te festival kamerne muzike u amsterdamskom “Muzikgebau”, BEMUS, NOMUS, Ohridsko leto, festival “Moments Musicaux” (Francuska)…
Nastupao je u Fondaciji “Louis Vuitton” (Pariz), Royal Festival Hall (London), kao i na turnejama u Koreji i Japanu. Kao solista je nastupao sa Bamberškim simfonijskim orkestrom, Evropskim kamernim orkestrom, Orkestrom “Philharmonia” iz Londona, Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS-a, sarađujući sa dirigentima Esa-Peka Salonenom, Džonatanom Notom, Denisom Raselom Dejvisom, Peterom Etvešom, Mladenom Jaguštom, Konstantinom Krimecom, Darinkom Matić-Marović, Vladimirom Kranjčevićem… Ostvario je TV i radio snimke za WDR, BBC i ORF. Snimio je CD-izdanja za PGP, nemački Kaleiods i francuski Calliope-records.
Poznat je kao predani interpretator savremene muzike, a premijerno je izvodio i snimao dela mnogih savremenih kompozitora, među kojima su Johanes Marija Štaud i Konrad Lang.
Posebnu inspiraciju nalazi u redovnom koncertiranju sa umeticima kao što su Tamara Stefanović, Ksenija Janković, Ralf Mano, Gido Šifen, Jens Peter Mainc…

Foto: Kolarac
Izvor: SEEcult.org

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *