Mesec nezavisne scene u Bitefu, smanjen obim zbog pandemije

Bitef teatar, jedna od retkih ustanova kulture u Beogradu koja redovno otvara prostor za programe vaninstitucionalnih aktera, i ove godine uvrstio je u svoj program Mesec nezavisne scene, čiji je obim, međutim, morao da bude smanjen zbog otežane epidemiološke situacije.
Publika će u okviru Meseca nezavisne scene moći da pogleda dva nezavisna projekta – 4. februara na programu je produkcija trupe Upalimo reflektore “Čaj sa Kublan kanom” autora Saše Radonjića, po adaptaciji i dramaturškoj intervenciji Aleksandra Milosavljevića, dok će 13. februara biti održana prezentacija psihodrame terapeuta Vuka Vukovića “Rađanje čoveka na ivici”.
Monodrama “Čaj sa Kublaj – kanom”, u kojoj Jugoslav Krajnov igra dva lika (Pisac i Piščev glas) imaće, nakon beogradske, i novosadsku premijeru 18. februara u Pozorištu mladih.

Prema navodima Radonjića, reč je o intimnoj, džepnoj enciklopediji njegovih iskustava iz višemesečne borbe za život koja se odigravala 2009. godine, a sve u ruhu monodrame.
Kao u svakoj enciklopediji, i tu su sve odrednice do detalja verodostojne, odnosno predstavljene onako kako su se stvarno zbile, izuzimajući završnu mikro-novelu koja baca reflektorsko metaforičko svetlo po dubini i širini tih stvarnih događaja. Autor se nada da njegova – na taj način artikulisana iskustva, mogu nekome nekada biti od koristi u suočavanju sa sličnim traumama, odnosno predstavljati podstrek u nepredavanju stihiji koja bi ih iznenada ponela.

Radonjić je aktivan kao pesnik, pripovedač i prozaista, scenarista, dramski pisac, ali i muzičar, književni tumač, afirmator tradicionalnog knjižarstva…
Među njegovim značajnijim objavljenim delima su: Lica, naličja (pesme 1987), Tetoviranje anđela (pesme 1992), Priručnik za pauna (omnibus novela 1993), Traktat o šeširima (roman 1995), Tri ukradena romana (roman 1999), Severno od romana (priče 2002), Klub ljubitelja SMENE 8 (roman 2008), Pesme čudnih lica (pesme 2011), Švedski sto (proza 2014), Autobiografske i druge nestvarne priče (proza 2015), Večernji doručak (proza 2017), Rubikova kocka (roman 2019), Provihorilo (pesme 2020). Sačinio je Rečnik srpske putopisne proze (1995) i antologiju fantastičarske proze Sazvežđe Lem (2019). Autor je scenarija za televizijski igrani film “Priručnik za pauna”, drama “Tri ukradena romana” (Narodno pozorište Kikinda) i “Klub ljubitelja SMENE 8” (Šabačko pozorište).
Osnivač je i frontmen grupe Solaris Blues Band, sa kojom je snimio šest albuma i dvadesetak spotova, a kao kantautor je objavio tri albuma – Mesečarska adresa (2016), Mahovina i mikrofonija (2018) i Kantautorski dekameron (2020). Takođe, osnivač je i suvlasnik izdavačke kuće i knjižare Solaris u Novom Sadu.
Bitef teatar će se i u budućnosti, kako je najavio, truditi da pruži podršku projektima nezavisne scene.
Jedan od projekata koji je podržao na prošlogodišnjem konkursu za nezavisne projekte “Future Fortune” Dragane Bulut uspešno je premijerno izveden u berlinskom pozorištu HAU.
Mesec nezavisne scene od 2020. godine je deo programa Bitef teatra, kao poseban prostor za podršku nezavisnim autorima i trupama, koji je u skladu i sa novim konceptom tog pozorišta o čvršćem povezivanju sa temama i estetikama kojima se bavi Bitef festival.
Zbog situacije izazvane pandemijom korona virusa, Mesec nezavisne scene ove godine realizuje se u izmenjenom, smanjenom obimu, a to je, kako navode u Bitef teatru, u skladu i sa sloganom njegove sezone “Na ivici” koji, između ostalog, podrazumeva i to da je celokupna pozorišna sezona na ivici održavanja.

*Naslovna fotografija: Jovo Marjanović
Izvor: SEEcult.org