Post korona ugostiteljstvo – trendovi s fokusom na osećaju sigurnosti, zdravoj hrani i kreativnosti

Ništa više nije isto. Ugostitelji će uskoro moći otvoriti restorane pod uslovima koji su za dosadašnje ugostiteljstvo neobični, a gosti koji su zadnjih nekoliko meseci sami sebe morali uveravati da je za svih najbolje ostati kući, polako trebaju izaći iz granica kojima su se prilagodili, početi se susretati s drugim ljudima i pokloniti im svoje poverenje. Treba će malo vremena da se u svesti većine ljudi mantra koju su nam stalnim ponavljanjem duboko usadili „ostanimo kod kuće“ zameni s „budimo odgovorni“.

Dostave i preuzimanja obroka
U tom uslovima novog prilagođavanja i privremeno ograničenog rada za ugostiteljske objekte, međuprostor ispunjavaju dostave hrane. Mnogi su ugostiteljski objekti i tokom korona krize organizovali dostave jela iz svoje ponude. Najviše su se nudile pizze i jela s roštilja, sretnici koji su se nalazili u blizini objekata koji inače nude marende mogli su svakodnevno uživati u klasičnim toplim jelima. Velika većina građana je tokom boravka kod kuće odlučila usavršavati svoje kulinarsko umeće prateći razne on-line dostupne škole kuvanja) ili su jednostavno razvijali kreativnost kroz pripremu namirnica koje su bile dostupne.
Ljudi se počinju vraćati na svoja radna mesta, vremena za pripremu hrane kod kuće će biti manje, a u međufazi, dok se polako vraća poverenje u zdravstvenu sigurnost boravka među drugim ljudima, predviđa se da će i narednih nekoliko meseci rasti potražnja za dostavom hrane i preuzimanjem obroka.
Novi trend koji se pojavljuje među najambicioznijim restoranima s međunarodne scene je nadogradnja dostave s pokušajem prenosa dela restoranske atmosfere. Uz atraktivno dizajnirana pakovanja za dostavu hrane, dostavljaju se i leci sa slikama kako hranu atraktivno posložiti po tanjiru, sve uz sliku i pozdrave kuvara koji dopisuje šta kod kuće napraviti da jelo vizuelno bude što sličnije jelu koje se servira u restoranu. Na pojedinim lecima preporučuju čak i kako sto dekorisati i uz koji dress code specijalitet konzumirati. Uz pomoć dostava u svojim domovima možete organizovati i manja porodična i prijateljska okupljanja.


Zdravstvena sigurnost
Vrata restorana se uskoro otvaraju. U ugostiteljstvu, kao i u svim branšama koje podrazumevaju bliske susrete primarno će biti međusobno poverenje u odgovorno ponašanje ugostitelja i gosta. Stoga restorani koji prvi otvaraju vrata trebaju uz toplu ugostiteljsku, kreirati i atmosferu koja zrači sigurnošću i visokim higijenskim i sanitarnim standardima. Ugostitelje užasava činjenica da će možda svoje drage goste, trebati dočekati s maskama, ali to je ono što većina gostiju kako bi se osećali sigurno, trenutno od njih očekuje. Dok su mere još na snazi, možda će rešenje biti prozirni viziri ispod kojih se može videti smešak dobrodošlice.


Gosti su željni zelenog, plavog, iskonskih ukusa i aktivnosti
Očekuje sa da će se nakon višemesečne izolacije u gradovima, gosti prvo uputiti u objekte koji su okruženi zelenilom i plavetnilom i koji su na izolovanim pozicijama. Dodatni bonus je ukoliko objekt ima vlastitu proizvodnju namirnica ili ga snabdevaju lokalni mali proizvođači te mogućnost neke aktivnosti u prirodi u blizini restorana.


Topla jela
Poverenje se polako stvara, pa se očekuje da će u prvoj fazi međusobnih prilagođavanja, prioritet pri izboru jela imati topla, termički obrađena jela.


Funkcionalni meniji
Za goste će posebno atraktivna biti i kreativna jela sa namirnicama i začinima kao što su citrusi, češnjak, đumbir, kurkuma, koje ujedno krase i atributi da jačaju imunitet i doprinose zdravlju.


Kraći meniji
Očekuje se da će gosti provoditi kraće vreme u ugostiteljskim objektima i da tome treba prilagoditi i ponuđene menije. Većina gostiju je zadnjih mjeseci sama pripremala svoje obroke. Svi se počinju vraćati na posao, vremena će biti manje i u ugostiteljskim objektima se vesele jelima čija je priprema dugotrajna te izvornim namirnicama. Preporučuje se rezervacija i prethodni dogovor oko menija s ugostiteljem kako bi obrok i vremenski tekao tečno.


Preporuke za ugostitelje
I ovo vreme kada ne možete raditi punim kapacitetima, možete iskoristiti za marketinške aktivnosti. Pokažite svojim gostima da mislite na njih, informišite ih direktno ili preko društvenih mreža i web stranica kakva nova jela spremate i s čime ih mislite razveseliti kada vas ponovo posete. Pobudite u njima želju da dožive atmosferu i ukuse koje nudite. Možete osmisliti i vaučere koji gosti mogu kupiti sada, a iskoristiti u budućnosti. Gostima koji vam u ovim trenucima pokažu vernost, možete u budućnosti na neki način omogućiti status vašeg VIP gosta.

Izvor: https://gastronaut.hr/
Autor: prof. Karin Mimica